Jak biegać na bierzni stacjonarnej??>

Bierznia stacjonarna przynosi wiele korzyści. Pozwala na wykonanie treningu biegowego nawet w złych warunkach pogodowych, a osobom wstydliwym, ułatwia przełamanie się i rozpoczęcie ćwiczeń w domowym zaciszu.


Jak zacząć biegać?


Osoby początkujące, nie powinny ustawiać dużych nachyleń na bierzni. Optymalne jest nachylenie od 1 do 2%, jednak jeśli to przekracza możliwości, ustawienie poziome (0%) też jest dobrym rozwiązaniem. Nie powinno się trzymać uchwytów, które służą jedynie do bezpiecznego schodzenia z bierzni.


Sposoby treningu


Na samym początku, warto rozpocząć ćwiczenie od marszu i w miarę trwania treningu zwiększać tempo. Na końcu treningu należy również przez około pięć minut maszerować, aby uspokoić tętno. Bardzo ważną rzeczą jest odpowiednia postawa. Nie należy nadmiernie pochylać się do przodu, gdyż wówczas zbyt mocno wyrzuca się nogi do tyłu. Powinno się biec wykonując małe i szybkie kroki, aby wpływ bierzni na nogi był mniejszy. Zawodowi biegacze stawiają na minutę nawet sto osiemdziesiąt kroków.


Przy treningu na bierzni, ważne jest również nawadnianie organizmu. Picie odpowiedniej ilości wody pozwoli na schłodzenie organizmu i nawodnienie. W wyniku biegu, biegacz poci się, a więc pozbywa się wody.


Tags: